Om iedereen de kans te geven dit proces zorgvuldig door te lopen, hebben de cao-partijen besloten om de implementatiedatum te verschuiven naar 31 december 2025. Deze extra tijd biedt bedrijven de ruimte om zich goed voor te bereiden en het nieuwe systeem effectief te integreren.

Actief doorgaan met de voorbereidingen

We willen hierbij benadrukken dat het van essentieel belang is dat bedrijven de komende periode actief blijven werken aan de implementatie. De extra tijd moet benut worden om eventuele onvolkomenheden vroegtijdig te identificeren en aan te pakken. Tot april 2025 is er nog gelegenheid om aandachtspunten en knelpunten in te brengen; daarna sluit deze mogelijkheid. Om dit proces te ondersteunen, blijven de voorlichtingssessies die Aannemersfederatie Nederland in samenwerking met AWVN verzorgt gewoon doorgaan. Deze voorlichtingssessies vinden plaats op vrijdag 4 oktober van 10.00 - 12.00 uur in Veenendaal en op dinsdag 8 oktober van 14.00 - 16.00 uur in Beilen. Wij nodigen iedereen uit om hieraan deel te nemen. Aanmelden voor deze bijeenkomsten kan nog steeds door een e-mail te sturen naar secretariaat@aannemersfederatie.nl.