Het doel van de Helpdesk Corona? De bouw- en technieksector snel voorzien van de juiste en actuele informatie op het gebied van veilig doorbouwen tijdens de coronacrisis. Bijvoorbeeld door het delen van de meest recente corona protocollen, adviezen van deskundigen, nieuwsberichten, een zeer uitgebreide FAQ (met 104 vragen & antwoorden) en het actief informeren door het organiseren van een webinar met 5.000 kijkers en maar liefst 13 online kennissessies. Daarnaast fungeert de helpdesk ook als een meldpunt voor klachten.

Top 5
En vragen zijn er gesteld! In het afgelopen jaar zijn er 1900 vragen gesteld via e-mail, telefoon en chat. Hieronder zie je de top 5 van de meest gestelde vragen.

Top 5 Vragen

Hygiëneregels RIVM (bijv. autoschermen, mondkapjes) 2. Samen reizen Thuisblijven Samen werken < 1,5m Werken in bewoond huis

Maar de Helpdesk werd niet alleen goed gevonden voor het stellen van vragen. Ook van de mogelijkheid tot het downloaden van handige informatie en documenten die veilig (samen) doorwerken in de Bouw en Techniek ondersteunen werd gretig gebruik gemaakt. Maar liefst 84.000 keer werd er op de download-button gedrukt.

Samenwerken werkt
Ondanks dat het een heftig jaar was dat veel heeft gevraagd van ieders aanpassingsvermogen, kijken we ook terug op een bijzonder jaar. Met de Helpdesk Corona hebben we als sectoren laten zien dat veilig doorwerken alleen kan als je samenwerkt. Laten we dus de handen ineen blijven slaan, want samenwerken werkt!

Ondersteuning helpdesk
De helpdesk is mogelijk gemaakt door: Aannemersfederatie Nederland, ArboTechniek, Koninklijke Bouwend Nederland, CNV Vakmensen, FNV Bouwen & Wonen, FNV Metaal, Nederlandse Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven, Koninklijke Onderhoud NL, Techniek Nederland, Volandis en Wij Techniek.

Meer informatie over de Helpdesk Corona vind je hier.

30 maart 2021