Aannemersfederatie Nederland!

Nieuwsbrief / Juni 2022 nummer 4

webversie

Kosteloze werkdruk- en stresscoaching

De bouw- en infrasector heeft veel geld beschikbaar gesteld om de werkdruk- en stresscoaching ook toegankelijk te maken voor bouwplaatsmedewerkers. Zij zijn immers het fundament van uw organisatie. Zorg dus goed voor ze, ook als ze stress ervaren. U hoeft het immers niet alleen te doen.

Lees het artikelicon

Pilotproject "Anders organiseren van werk in de bouw"

Bent u benieuwd hoe u in uw bedrijf de werkstress aanpakt, het werk efficiënter organiseert en tegelijkertijd een hogere productiviteit behaalt? Doe mee aan de pilot ‘Anders organiseren van werk in de bouw en infra’ waarmee werkgevers en werknemers dit jaar samen aan de slag gaan.

Loon- en salaristabellen per 1 juli 2022

Met ingang van 1 juli 2022 vindt er een verhoging plaats van het wettelijk minimumloon. Op basis hiervan zijn de starttabellen voor bouwplaatswerknemers (tabel 4.5) en uta-werknemers (tabel 4.11) gewijzigd.

Is uw RI&E al klaar?

Een RI&E is de basis voor veilig en gezond werken met als doel de veiligheid en gezondheid verbeteren

Onderhandelingsresultaat CAO Bouw en Infra 2023

Vakbonden en werkgevers hebben maandag 13 juni een onderhandelaarsakkoord bereikt voor de ruim 110.000 werknemers die vallen onder de cao Bouw & Infra. Als vakbondsleden en de achterban van de werkgevers akkoord gaan, wordt de hoogste loonsverhoging ooit in deze cao uitbetaald: 5%.

Lees het artikelicon

Webinar nieuw beschikbare subsidies voor werkgevers

Het Bouw & Infra programma instroom en behoud vakkrachten organiseert op woensdag 29 juni 2022 van 12.00-13.00 uur een webinar over een aantal (nieuwe) subsidies die beschikbaar zijn voor werkgevers.

Intentieverklaring Samen Doorbouwen In Onzekere Tijden

Dinsdag 31 mei hebben de ministers De Jonge van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening en Harbers van Infrastructuur en Waterstaat met heel veel ketenpartners in de bouw de intentieverklaring Samen Doorbouwen In Onzekere Tijden ondertekend. In de intentieverklaring zijn uitgangspunten vastgelegd hoe er gezamenlijk wordt omgegaan met de kostenstijgingen die het gevolg zijn van de extreme materiaalprijsstijgingen en de leveringsproblemen van materiaal.

Wet verkorten wettelijke betaaltermijn 1 juli 2022 in werking

Op voordracht van de minister van Economische Zaken en Klimaat heeft Koning Willem-Alexander besloten dat de wet verkorten van de wettelijke betaaltermijn tot 30 dagen met ingang van 1 juli 2022 in werking zal treden.

AFNL

icon0318 - 54 49 00

iconsecretariaat@aannemersfederatie.nl

Volg ons op

Volg ons op Linkedin   Volg ons op Twitter   Volg ons op Youtube

U ontvangt deze mail omdat omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief van AFNL. Geen email meer ontvangen?
Klik hier om af te melden.