Reactie sociale partners Bouw en Infra op amendement Wet NLQF

Sociale partners in Bouw en Infra hebben kennis genomen van het amendement van de leden Soepboer en Tseggai over het beperken van de reikwijdte van het wetsvoorstel NLQF tot formele opleidingen.

Met deze brief delen sociale partners Bouw & Infra hun zorgen over dit ingediende amendement en doen een dringend beroep op de Tweede Kamer om op 9 april a.s. voor het wetsvoorstel te stemmen, inclusief de mogelijkheid voor inschaling in het non-formele onderwijs en het ingediende amendement dus niet aan te nemen.

Als het amendement van de leden Soepboer en Tseggai wordt aangenomen, en het NLQF-raamwerk alleen van toepassing is op het formele, door de overheid bekostigde... Lees het artikel

Filter berichten

Selecteer de gewenste onderwerpen

Nieuwsbrief Schoon en Emissieloos bouwen (SEB)

In oktober vorig jaar tekenden 45 organisaties waaronder Aannemersfederatie Nederland (AFNL) het convenant SEB.

TNO Bouwemissietool geeft bouwsector inzicht in (terugdringen) emissies

TNO heeft een rekentool ontwikkeld die inzicht geeft in de CO2-, NOx- en fijnstofemissies van wegtransport en bouwmachines bij bouwprojecten.

Lees het artikel

Aannemersfederatie verheugd dat Eerste Kamer streep zet door wet discriminatie bij werving en selectie

Aannemersfederatie Nederland Bouw en Infra (AFNL) is verheugd dat de Eerste Kamer heeft besloten een streep te zetten door het wetsvoorstel toezicht gelijke kansen bij werving en selectie, waardoor ondernemers met onnodig veel overbodige regels zouden worden opgezadeld.